Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 3 w Dęblinie

Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 3 w Dęblinie

 

08-530 Dęblin

ul. Tysiąclecia 25

Tel.:(81) 880-19-60

Tel. kom. 694-434-526

E-mail: zsnr3deblin@wp.pl

O szkole

HISTORIA POWSTANIA SZKOŁY

W roku 1958 z inicjatywy nauczycielki tej szkoły, Marianny Daniuk, powstał komitet budowy szkoły. W skład komitetu weszło wiele osób, ale aktywnymi jego członkami przez wiele lat byli: Henryk Kiliszek- przewodniczący, Marianna Daniuk- sekretarz, Stefania Pączkowska- skarbnik, Stanisław Cenkiel- kierownik szkoły. 16 sierpnia 1959r mieszkańcy Rycic na zebraniu dzielnicowym wyrazili zgodę na oddanie 2 hektarowego pastwiska na plac pod budowę szkoły, co zostało zatwierdzone urzędowo Uchwałą Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w dn. 11 listopada 1960r. 

      20 października 1962 r. Wojewódzki Komitet Koordynacyjny Społecznego Funduszu Budowy Szkoły w Warszawie powiadomił kierownictwo szkoły i Komitet Budowy o wprowadzeniu szkoły do planu inwestycyjnego na rok 1963. Szkoła została wpisana na listę Szkół Pomników Tysiąclecia pod numerem 1085. 10 listopada 1962r. Komitet Budowy przelał zabrane pieniądze w kwocie 686570,47 zł na konto Pow. Kom. Koord. S. F. B. Sz . Z tym dniem przestał ustała działalność Komitetu Budowy Szkoły utworzonego w 1958r. Dnia 13 lipca 1963r. Powołany został Społeczny Komitet Budowy Szkoły Podstawowej Nr 3 oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Technikum Mechanicznego Mechanicznego Dęblinie, gdyż obie te szkoły zostały zlokalizowane na wspólnym terenie. W skład nowego Komitetu weszli: Marianna Daniuk- przewodnicząca, Witold Sroka- sekretarz, Witold Guzowski- wiceprzewodniczący, inspektor szkolny- Maria Rodak, przewodniczący Miejskiej Rady Narodowej- Stefan Kowalik, dyrektor ZSZ - Zenon Ślęża, kierownik Szkoły Podstawowej Nr3- Stanisław Cenkiel, przewodniczący Komitetów Rodzicielskich: SP Nr3- Marian Pieślak i Józef Kawka, ZSZ- Stanisław Chabrom. Projekt szkoły wykonał inż. architekt Zbigniew Michalak z Biura Projektów Typowych w Warszawie.

      We wrześniu 1963r. rozpoczęto budowę Szkoły Nr3- Pomnika Tysiąclecia. Pierwszym kierownikiem budowy był pan inż. Mieczysław Kulągowski. Budowę prowadziło Państwowe Przedsiębiorstwo Budowlane w Garwolinie. Dużej pomocy finansowej budowie szkoły udzieliło CRZZ na wniosek Zarządu Głównego Związku Zawodowego Kolejarzy. Otrzymanie tego wsparcia Komitet Budowy zawdzięczał ówczesnemu wice-przewodniczącemu Zarządu - Stefanowi Wnukowi byłemu wychowankowi tej szkoły. Na nieużytkach, tu i ówdzie podmokłych, trwała budowa, pod czujnym okiem Marianny Daniuk, od 1964r. Już dyrektorki tej szkoły. Duży był wkład społeczny mieszkańców dzielnicy, w której powstawała Szkoła, pracowników kolei, wojska, młodzieży i nauczycieli ZSZ. W załatwianiu wielu spraw związanych z budową bardzo pomogli szkole wice-przewodniczący Wojewódzkiej Rady Narodowej w Warszawie Helena Jurkiewicz, i inż. Przytulisk, a z władz powiatowych Przewodniczący Prezydium Powiatowej Rady Narodowej Witold Guzowski. W kwietniu 1966r.  Minister Komunikacji Piotr Lewiński przekazał szkole fundusze na wyposażenie. Część funduszy była zgromadzona już wcześniej. Wszystko zakupiono w Czasie i zgromadzono w starej parowozowni na PKP 10 maja 1966r. Dokonano odbioru robót budowlanych, sporządzono wykaz usterek.

      W czerwcu 1966r. Nastąpiła przeprowadzka z pomieszczeń baraku do nowej szkoły. W przeprowadzce pomogli: Parowozownia PKP Dęblin, jednostki wojskowe z twierdzy i Stężycy oraz uczniowie szkoły. 24 czerwiec 1966r. uroczystość zakończenia roku szkolnego odbyła się na dziedzińcu nowego gmachu szkolnego, wokół 20m masztu wykonanego i zamontowanego przez pracowników Lokomotywowni w Dęblinie.

      1 września 1966r. nastąpiło oficjalne otwarcie budynku Szkoły- Pomnika Tysiąclecia. Otwarcia dokonał wice-przewodniczący Wojewódzkiej Rady Narodowej- Zbigniew Zieliński. W uroczystości uczestniczyli przedstawiciele władz powiatowych, z Kuratorium Okręgu Szkolnego Warszawskiego. Wizytator Marian Wyrzykowski, wice-przewodniczący Komitetu Rodzicielskiego- Franciszek Goreczny, przedstawiciele kolejarzy. Uroczystość uświetniła orkiestra kolejowa.